Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P89e61t45e61r 25Z91a51m26f96i91r 5167663742645

Bohuzel v Cesku je v dnesni dobe hodne lidi kterym se po Socialismu styska.

Pry jsme se nemeli tak spatne kazdy mel praci a hranice byly zabezpecene.

;-€

+1/0
17.6.2017 12:40
Foto

J10a27r59o50m81í45r 88H75l74u70b49e14k 2106960854861

To nepůjde tak lehce, slečno. Každý člověk si musí projít svým peklem a pokud sám na vlastní kůži nepozná zrůdnost socialistických ideologií, tak nepochopí. Měla jste zorganizovat výlet do Venezuely. Ještě lépe do Pol Potovské Kambodže, ale ta už není. To by byla pro takové Kirky skutečná škola. Samozřejmě karma aR^.

0/0
17.6.2017 9:18
Foto

K11a22r79e67l 52S44t18r76y19c87z58e57k 2563899638431

Nejste sama ve svém pozorování a názoru..:-). Pendlujeme po světě, všímáme si věcí a sdílíme je, zvláště zajímavé extrémy. Pomůže to vyvážit situace, kdy společenské kyvadlo překmitne příliš daleko na jednu stranu. Třeba jako v této době příliš doleva. Karma od kolegy blogera.R^

0/0
16.6.2017 19:56

J84a36n 30Z50á74t19u90r60e73c24k86ý 9743213217902

Tento článek je docela zajímavý tím, že na první pohled vypadá jako jakýsi osobní pohled na některé politické teorie, ale nakonec se ukáže, že je to blábol. Autorka v podstatě nepřinesla jedinou kloudou informaci, všechno jen nahlodá a snaží se spíše naznačit, že cokoli, jakýkoli názorový proud, je v podstatě ochybný, pokrytecký nebo fundamentalistický. Přitom se s žádnou ideou nepokoušeí kriticky vyrovnat - nerozvíjí žádnou myšlenku a ani nevyvrací, jenmm neutále naznačuje nezdůvodněná podezření na nevěrohodnost jejich protagonistů. Co si má čtenář vzít z epizod typu "byly tam na videu nějaké příspěvky, nějakcí lidé kritizovali Bushe, nějaký obvzlášť agresivní pán říkal něco, co říkali komunisté ve 40. letech... celý život nám pouštěli Pupendo a Pelíšky, aby bylo vidět, jak je krásné, že jsme nyní prozápadní..." Nakonec autorka upadne to klišé o tom, že existuje názor, že všichni, kdo nepodporují homosexuály nebo jiné menšiny jsou nevzdělaní a milovníci starých pořádků. Pak zase že ti, kdo jsou naopak vzdělaní a sleduji nové názorové proudy, jsou zase prot všemu tradičnímu. Nakonec autorka uzavírám, že je to ona, kdo vlastně díky všem jejím zkušenostem nabyla rozum a ctnost uměřenosti, "rozumně" vysvětluje, proč něco nemůže fungovat (a co to podle ní zamená "rozumně", to už si asi má každý domyslet sám), že není dobré příliš danit produktivní lidi (to pro případ, kdyby si někdo myslel, že lidé by se měli danit "příliš"), že EU není úplně ideální organizace (to zase pro případ, že by si někdo myslel, že EU je ideální organizace) a že některé "původně dobře myšlené filosofie - feminismus, envirometalismus či multikulturalismus se můžou docela zvrhnout". Zvláště ta poslední věta vyjadřuje prázdnotu celého článku - naznačuje negativní cosi o něčem, aniž by se k tomu bylo vyjádřeno srozumitelné kritické stanovisko anebo alespoň to, co se vlastně přesně kritizuje. Původně? Dobře mylšené? Můžou zvrhnout? Docela? Anebo nemusejí ani trochu?Laskavý čtenář si má domyslet sám.

+1/−4
16.6.2017 11:15

J53i40ř19í 89E93n85g17l21i64š 1195819415921

Docela mi článek připomněl prastarý text Pepy Nose: "Kdo jde pořád do prava skončí úplně nalevo" ;-D

0/0
16.6.2017 9:34
Foto

O86t40a28k84a17r 15S29e72k76l 4441223915310

Berme to prosím klidně , s pochopením. Za mého mládí se nosila trička s obrázky Che Guevary , Maa či Angely "afro look" Davisové. Valná většina tehdejších mladých z toho vyrostla . Neboli - kdo nebyl v mládí rudý - nebyl On / nebo Cool/ , komu to ale zůstalo po studiích - je mimoň.

+1/0
16.6.2017 6:52

M29i92l38a57n43a 64K97r96a15e27m46e98r68o57v76á 2257640410912

Bohužel většina humanistických věd na vysokých školách je buď nepotřebných nebo přímo škodlivých. Levicové zaměření na univerzitách v UK šokovalo už Jindru Tichou, když v době socializmu utíkala na západ a na těchto univerzitách pracovala.. Dnes žije na Novém Zélandě a popisuje to ve svých knihách. Takže za ty desítky let se nic nezměnilo. Levicoví škodiči působí dál.

+5/0
15.6.2017 19:57

J77a96n 73K42á94r12n66í16k 6915274767942

Hezky napsáno...poslal bych odkaz kamarádům v UK, kdyby článek byl anglicky.

Držím palec, ať se osvěta daří!

+1/0
15.6.2017 16:58

B96e97d72ř66i24c82h 17V74e27v43e94r81k23a 4800845471579

1/2

>>Tehdy jsem byla politicky nepolíbená, a až zpětně mi to všechno dochází, jaký toto má vlastně význam a jak to souvisí se současnými událostmi. Všechny ty protesty proti Brexitu, proti Trumpovi, 90% mladých 18 - 25 volící radikálního Jeremyho Corbyna, má všechno původ u těchto vzdělaných elit.<<

Nic ve zlým, ale máte v tom opravdu dost velký "hokej". Např. Trump je zcela srovnatelný populista s Corbynem, zrovna tak brexit. Navíc Trump rozhodně není žádný "pravičák", ale populista, kterému skočilo na lep příliš mnoho Američanů. Zrovna jako teď Corbynovi v Británii.

>>Pouštěla nám na videu různé názory představitelů neziskovek a představitelů Civil society, většinou kritizující USA, prezidenta Bushe, západ obecně nebo Světovou banku. A byl tam jeden obvzlášť agresivní příspěvek kritizující kapitalismus a jako jedinou cestu prosazoval jej zničit a nahradit mnohem spravedlivějším systémem (video nebylo prezentované jako kuriozita, ale jako legitimní akademický názor). Názory tohoto pána byly prakticky srovnatelné s tím co u nás tvrdili komunisté ve 40. letech.<<

Když už, tak v 50. letech, ale tuto vaši hrubou neznalost pominu a soustředím se na něco podstatnějšího: V Británii mají svobodu slova - a kromě takovýchto extrémích názorů tam samozřejmě, v rámci té svobody slova, mají prostor i opačně extrémní názory. Např. extremistická UKIP způsobila, že těsná nadpoloviční většina voličů hlasovala pro brexit - a při nedávných parlamentních volbách teď tito extremisté zcela propadli. Čili zatím v Británii mají demokracii - obávám se ale, že pokud by se k moci dostali extremisté, ať už z jednoho nebo druhého tábora, s demokracií by byl konec. Naštěstí extremisté ať už z fašizující UKIP nebo z levicově maxistických názorových proudů se, díky tomu, že v Británii je demokracie pevně zakořeněna, k moci nikdy nedostanou. A tak je to správně. Když ale čtu váš text, obávám se, že vy byste byla ráda, kdyby se podobní extremisté dostali k moci u nás.

... pokračování ve vlákně:

+1/0
15.6.2017 13:06

B51e57d21ř13i29c23h 33V54e60v42e54r75k58a 4150785371319

... pokračování 2/2:

U nás demokracie není zakořeněna tak, jako je v Británii a kdyby se tu dostali k moci extremisté typu Okamury nebo nedejbože A.B.Bartoše, s demokracií by byl konec. Tak by mě docela zajímal váš názor na politické strany, které tito pánové reprezentují, resp. na celou tu nahnědlou část politického spektra. Podle toho, co jste napsala, se obávám, že to jsou "vaši lidé". Ale třeba se mýlím. Můžete se k tomu prosím vyjádřit? Děkuji.

0/−2
15.6.2017 13:07

J48o11s95e89f 62Š41p56e65r74l 2447127913288

Neuvěřitelné jak rychle jste skončil u toho, že slečna musí být nutně fanoušek Okamury nebo Bartoše.

+7/0
15.6.2017 16:26

P23a27v29e57l 49K68u64d91r77n83a 2487228627491

UKIP zpusobila Brexit? ;-D To mi pripomina tu moderatorku, co nevedela, ze kampan pro Brexit vedou dve ruzna hnuti a ze zrovna kampan UKIP (Leave EU) moc uspesna neni. Naivne se ho v talkshow ptala, jestli heslo rivalu z hnuti Vote Leave o presmerovani penez z EU do zdravotniho systemu UK muze Farage a UKIP zarucit. Kdyz Farage zacal to konkurencni heslo kritizovat, okamzite to pouzila Reuters do tiskove zpravy s titulky "FARAGE LHAL". Pak to prevzaly vsechny media a skandal byl na svete a uz vubec nikoho nezajimalo, ze to jen jedna svazacky nadsena, jen neinformovana moderatorka smichala hrusky a jablka. Pritom si stacilo zjistit, kdo polepil autobusy tim heslem. Ale to je moc prace, mozna i dve minuty hledani. :-)

0/0
17.6.2017 17:29

B61e98d67ř37i25c53h 91V41e82v51e66r88k26a 4630475541789

Obávám se, že kampaň UKIP byla úspěšná minimálně tak, že se jí při tom těsném výsledku podařilo převážit výsledek na stranu brexitu. Odpudivá strana, pro kterou je typické, že způsobí problém (nebo se podílí na způsobeném problému) a ani se nesnaží převzít zodpovědnost za to co nadrobili.

0/0
19.6.2017 9:59

N62a42t29á37l56i10e 65J19a72h39o70d26o56v77á 7988919947657

Ano zpusobila. Jejich preference totiz v roce 2014 zavratne rostli a vyhrali volby do evropskeho parlamentu. Pouze pod timto tlakem konzervativci slibili jako volebni tahak referendum. Kdyby nebylo jejich vzestupu, nikdy by to neudelali. Britanie byla eu skepticka cele desetileti, s mensimi vykyvy na tu či onu stranu. Bylo jen otázkou který tábor zvládne v daném momentu lépe kampaň. Hodně brexit kampani pomohl i Juncker.

0/0
23.6.2017 22:00

N16a16t85á48l35i80e 43J77a90h60o52d10o53v32á 7148279587307

Ptal jste se mě na názor na Okamuru. Nemám ho pozitivní, protože se neprezentuje seriozně. Často šíří hoaxy a prosazuje spíše levicovou politiku. Proto mi bližší Svobodní nebo slovenská Sloboda a solidarita, které prezentují racionální kritiku evropské unie a pravicovou politiku ( neříkám tím, že s nimi souhlasím ve všem na 100%)

0/0
23.6.2017 22:15

N30a34t51á66l70i15e 79J62a70h66o93d87o88v33á 7688809477727

Ukip není extremistická strana, jsou to velmi rozumní lidé,:-) jejich předseda Paul Nuttal je bývával akadmecký profesor a problematiku evropské integrace zkoumal několik let, viděla jsem jeho obsáhlou přednášku ve Washingtonu na konferenci Heritage foundation a opravdu jsem tam z něj neměla pocit, že by to byl kecal okamurovského typu. To, že UKIP používá ke své propagaci populistické řeči je samozřejmě pravda a je to záležitost politického marketingu, snaží se zaujmout, co nejvíce běžných lidí. Ano, nebyli nikdy zvoleni, nicméně dosáhli velkých věcí. Dotlačili konzervativce k slíbení referenda a následně iniciovali vznik celospolečenské debaty v Británii, která pak dopadla v jejich prospěch. Podstata politiky nemusí být nutně získat moc, stačí splnit svůj cíl, což UKIP udělal.:-) Corbyn je nebezpečný extremista, prosazuje větší daně, větší přerozdělování, menší svobodu. :-) Což se vám zdá, že je asi to, co společnost potřebuje. Nejen ale on, jsou i jiní radikálnější levičáci.

+3/−1
16.6.2017 0:12

B44e23d16ř47i93c78h 19V15e66v71e84r47k21a 4380285781709

>>Ukip není extremistická strana, jsou to velmi rozumní lidé<<

Ne, jsou to extremisté minimálně srovnatelní s Okamurou, možná i s ABBartošem. A v Británii nikdy takto extremistická strana nemá šanci získat sebemenší vliv. Jediné, co se jim, bohužel, podařilo, bylo prosadit naprosto nesmyslný brexit, ze kterého by dnes většina Britů nejraději vycoufala, ale "nemohou", protože ctí pravidla i za cenu, že populisté z UKIP tím brexitem Británii velmi uškodili.

>>To, že UKIP používá ke své propagaci populistické řeči je samozřejmě pravda<<

Ano, je to pravda a víc k tomu není třeba říkat. Ohajovat to může jen populista srovnatelný s populisty z extremistické UKIP. Právě proto jsem vás tipoval na fanouška Okamury nebo ABBartoše (a slušně jsem se vás zeptal, zda tomu tak skutečně je - a vy jste to "cudně" ignorovala - ptám se proto ZNOVU) - pan Josef Šperl nepochopil, že jsem se vás na to jen slušně zeptal a nikoli, že bych snad tvrdil >>že slečna musí být nutně fanoušek Okamury nebo Bartoše<<.

>>Což se vám zdá, že je asi to, co společnost potřebuje.<<

Já něco takového napsal nebo i jen naznačil? Nepodsouvejte mi něco, co jsem ani nenaznačil - a to vaše "podsouvání" toho je za těchto okolností jednoznačná lež. Vy jste naprosto "ultimativně" prohlásila >>Což se vám zdá, že je asi to, co společnost potřebuje<<, na rozdíl ode mě, kdy já se vás jen slušně zeptal, jestli na české politické scéně podporujete např. Okamuru nebo ABBartoše a nijak "ultimativně" jsem to, na rozdíl od vašeho jiného tvrzení, netvrdil. Ptám se vás proto ZNOVU: jste nebo nejste fanoušek Okamury nebo ABBartoše? Děkuji.

+1/−1
16.6.2017 12:57

N69a24t48á44l79i67e 71J20a76h82o12d70o28v40á 7718849417827

́Většina britů by z toho raději vycouvala, ale nemohou ́. Děkuji, po tomto výroku, kdy papouškuje zprávy televize Nova po Brexitu vím, že vás opravdu nemám brát vážně. Nejsem fanoušek Okamury ani Bartoše.

+2/0
17.6.2017 0:05

B45e23d82ř40i71c57h 65V48e17v76e32r54k64a 4690195621989

Abych mohl něco "papouškovat", musel bych o tom vědět. Na Novu se opravdu nedívám a vaše nadutá reakce, kterou jste chtěla "dokázat", že mě "nejde brát vážně" pouze ukázala, že nejde brát vážně vás. Jak mohu brát vážně člověka, který aniž by svého oponenta vůbec znal, je schopen napsat "papouškuje zprávy televize Nova" - a vůbec mu nevadí fakt, že oponent Novu vůbec nesleduje? Takový člověk je jen k smíchu. Bohužel.

OK, jsem ochoten na tuto vaši nehoráznost zapomenout a zeptám se: když nejste fanoušek Okamury ani Bartoše, která politická strana nebo hnutí vás tedy na české politické scéně oslovuje?

0/0
19.6.2017 9:51

N66a97t37á64l55i43e 36J26a94h17o43d47o41v22á 7628789557827

Británie byla skeptická celá desetiletí. Byla to podle eurostatu dlouhodobě jedna z nejskeptičtějších zemí k EU. Nebyl to žádný chvilkový rozmar v referendu, kterého by většina poté litovala. Tuto lež účelově šířila ne moc seriozni média. Jsem členkou Svobodných, partnerské strany UKIP v ČR. Měla jsem možnost v parlamentu mluvit s několika UKiP poslanci, navštívit jejich přednášky a když jsem byla v UK poznala jsem hodně jejich řadových členů. Svůj názor mám formovaný na základě těchto zkušeností, ne na základě mediálních nálepek.

0/0
23.6.2017 22:10

B65e87d39ř51i90c77h 40V59e93v87e31r27k42a 4610655411159

>>Jsem členkou Svobodných, partnerské strany UKIP v ČR.<<

Já jsem doteď považoval Svobodné za o trochu lepší stranu než jsou např. Okamurovci nebo ABBartošovci. Protože ale UKIP považuji za "partnerskou" stranu právě těmto dvou odpudivým stranám a protože podle vašich slov se za partnerskou stranu považují i Svobodní, nezbývá mi než Svobodné posunout o "level" níž, k SPD a ND. Je to smutné, ale nedá se nic dělat - kdo chce kam, pomožme mu tam, že ano.

0/0
27.6.2017 15:53

B86e14d27ř88i78c55h 23V75e50v32e11r75k64a 4690745191859

A ještě k těm "rozumným" UKIP:

https://www.google.cz/search?q=hitler:+v+tom+hluku+se+ned%C3%A1+sp%C3%A1t&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj17tfElcLUAhWI7hoKHcuLAoMQ_AUIBigB&biw=1043&bih=833#tbm=isch&q=america+first+britain+first+deuchland+first&imgrc=WouGH-A7o4WeKM:&spf=1497609351892

Řekl bych, že to je hodně výstižná nadsázka.

0/0
16.6.2017 12:58

N53a73t68á24l16i58e 34J94a48h48o94d77o74v81á 7818989177757

Kopiruji reakci na UKIP, co jsem napsala panu Berešovi: Setkala jsem se s hodně členů UKIP, jednalo se fakt o normální lidi, učitele, které měli problémy s multikulti třídami, běžné lidi, co žili ve čtvrtích, kde přestalo být bezpečno, starší, mladí, žádný nácek, byli na nás vždy velmi milí. Ti, co na ně útočili byli naopak velmi agresivní, poškozovali jim třeba auta, domy atd.

0/0
17.6.2017 0:09

B74e38d93ř85i42c26h 74V50e55v39e82r39k27a 4560185551179

Ano, už jsem se také setkal s tím, že mi jeden diskutér na iDnes vykládal o tom, jak jsou ABBartošovci "užasní" lidé a že je odsuzuji naprosto "nespravedlivě". No nic, jak se říká: "proti gustávu žádný dišputát".

0/0
19.6.2017 9:54

L90u71k89á79š 54M92u92s39i16l 1282974758507

Dokonalé není ani jedno, ani druhé.

To co popisujete je klasické lidské chování, které můžete vidět třeba i u vztahů. Po čase na partnerovi vidíte negativa výrazněji, zatímco u ostatních vnímáte výrazně jejich pozitiva a ignorujete negativa.

Váš pohled na kapitalismus vidím jako zcela nekritický a dovoluji si upozornit, že aplikace pouze kapitalismu bez sociálních prvků nutně povede buď k občanské válce nebo otroctví.

+3/−1
15.6.2017 10:27

N29a76t56á93l10i79e 91J66a41h52o49d65o13v94á 7228189307477

Mirek v té prezentaci říkal, že neobhajujeme to, aby se opakoval kapitalismus 19. století. Jsme pro určitou míru zdanění, regulace a sociálního systému. Ale zdanění už dnes je příliš vysoké (kolem 48% nám stát bere a přerozděluje), malí živnostníci jsou šikanováni přeregulovaností našich předpisů, kdy těžko můžou růst, kdežto těm velkým jde stát na ruku daňovými prázdninami, státními zakázkami nebo dotacemi. Těžko ted můžeme říct, že máme nějaký pravý kapitalismus a svobodu. Zatím náš vývoj spěje ke kombinaci socialismu a korporativismu.

+4/0
15.6.2017 12:01

M68a28r73i89á36n 26B94é29r45e10š 1562352966754

Nezlobte se, slečno Jahodová, podobně jako váš článek, i tato odpověď je jenom hezký populistický názor, který nemáte podepřen žádnými fakty (podobně jako v článku). Proto celkem chápu, že vám to budou karmovat a plusovat především ti jednodušší jedinci, aniž by se nad tím zamysleli do hloubky. A hlavně - aby měli k dispozici fakta ze sociologie, lidského chování obecně. Jste jenom, jak to popsal pan Musil, na opačné straně extrému, který tak sama ráda kritizujete. Proto by z vás byla úžasná "modrá svazačka" a ani byste si to neuvědomovala.

+1/−3
15.6.2017 17:05

N73a15t19á16l82i33e 56J38a63h50o59d29o50v23á 7518969807307

Samozřejmě, že píšu jen svůj názor, ani si nehraji na nic jiného.:-) Hodně lidí mi po napsání článku napsalo, že zažili něco podobného s jinými západními univerzitami. Ráda bych, aby ve společnosti byla ekonomická a sociální svoboda, což různé formu socialismu, at už ten starý nebo ten progresivní nový výrazně omezují. Možná to považujete za extrémní názor.

+3/0
16.6.2017 0:21

M84a79r39i56á75n 39B49é40r97e79š 1442912206154

Zopakuju ještě jednou _ zkuste si něco zjistit ze sociologie, typologie a obecně fungování lidské společnosti a proč jsou lidé ve své podstatě "sociální" až "socialističtí". Alespoň většina z nich. Pak vám to možná jednou dojde. Ale asi až za hodně dlouho, jak tak vidím vaše "svazácké" zapálení. P.S.: UKIP je extrémistická strana, podobně jako Svobodní.

+1/0
16.6.2017 11:26

N54a72t90á96l84i15e 35J96a90h40o64d32o39v17á 7748819767477

Už jsem to psala v reakci dole na paní. Respektuji, že jsou ve společnosti levicoví lidé, je to přirozené rozdělení, které bývá v demokratické společnosti. Ten článek spíše kritizoval to, že na obou univerzitách dominoval ten levicový pohled, který pak ovlivnoval studenty. Kdyby nám nabídli i jiné pohledy pro srovnání (protržní, euroskeptické, neoliberální, konzervativní, libertariánské třeba), tak by mě ani nenapadlo jít do těch aktivnit nebo napsat tento článek. Také mi vadil ten nekritický pohled na socialismus od studentů, kteří zažili jen desítky let demokracie a díky které si žili dlouhodobě v bohaté zemi. Setkala jsem se s hodně členů UKIP, jednalo se fakt o normální lidi, učitele, které měli problémy s multikulti třídami, běžné lidi, co žili ve čtvrtích, kde přestalo být bezpečno, starší, mladí, žádný nácek, byli na nás vždy velmi milí. Ti, co na ně útočili byli naopak velmi agresivní, poškozovali jim třeba auta, domy atd.

0/0
16.6.2017 23:53
Foto

M28i35l50o27š 46L27a38c79i66n51a 9359756926714

Kapitalistická i socialistická ideologie je snaha o hledání spravedlivější společnosti. Kdo četl např. Marxe tak mu musí dát za pravdu že kapitalizmus také není to pravé ořechové. Komunisté promarnily historickou šanci tím, že daly přednost socializmu Leninského typu. Každé nové společenské zřízení vždy vzniká na základech toho starého a v Rusku to bylo tvrdě feudální zřízení a komunisté převzaly bezezbytku způsob vládnutí a řízení společnosti. Problém KSČ je že chtěla být papežtější než je papež sám. Proto také naše nová společnost má mnoho shodných prvků se socializmem i když se tomu úporně bráníme a uchylujeme se až do extrému. Právě tak i na západě pohlížejí na socializmus z pozic kapitalizmu.

+1/0
15.6.2017 9:56

J40o53s73e77f 31S54u22k 4755930870874

myslím, že tak jak oni dobře znají negativa Západu-kapitalismu, my dobře známe negativa Východu-socialismu..Navíc jsou mladí a i tím tíhnou k levicovému názoru - "všechno všem zadarmo ". Ale musíme jim vysvětlit, že se ztrátou svobody slova /a tu lidem vezme diktatura vždy/ ztratí nakonec vše podstatné. Vzhledem k tomu, že jste se přes intervenci učitele nakonec vrátila k svobodnému šíření naší zkušenosti se socialismem snad není na Západě vše ztraceno..

+1/0
15.6.2017 5:07

J98a91n 53N98o42v64o25t12n96y 4727830633

Jinak v Čechách je pořád socialismus.

0/0
14.6.2017 19:03

P37e36t73r 68B14a47r82t70o25n46í92č90e84k 7429961595322

Moc zajímavé!

0/0
14.6.2017 13:45

J34a52n 40D62ě39t46á34k 4841804349860

VVVR^

+1/0
14.6.2017 11:36
Foto

A20l72i95c97e 56K89l46a51p56a85č18o37v20á 7270721625988

R^ Konečně někdo, kdo to má v hlavě srovnané. Hezky napsané, ale ve své podstatě velmi smutné.

+9/0
14.6.2017 11:32

J61a23n 98N67o64v79o71t30n52y 4117970883

V roce 1984 prohlásil jeden nejmenovaný ministr školství někde z Afriky , posílám studenty do Moskvy vrací se mi kapitalisti a když je pošlu do USA anebo Anglie vrací se mi komunisti.

+12/0
14.6.2017 5:29
Foto

V82í32t 23T95i60c51h49ý 5936446944958

Alespoň pochopíte dělníky v roce 1948, když hnali majitele továren do uranových dolů, situace se opakuje a bude to zase průser.

Jinak jste chytrá a inteligentní dáma, všechna čest, už víte hodně a o to těžší život budete mít, ať se vám daří!

+5/0
13.6.2017 23:56

B54e12n 46P26a24v29k45a 1657833347331

To nebyl žádný obor mezinárodní vztahy, ale kroužek studentů vycpávání bobrů. Holt i v cizině je normální, že škola stojí za prd.

+2/0
13.6.2017 12:31

L67u34c28i54e 92A34. 77S13u87l48o61v17s12k84á 5240247667303

Stačila mi společná VŠ angličtina s exchange studenty z Německa. Na ty nevěřícně civěli i moji levicoví spolužáci.

+23/0
13.6.2017 0:27

J22a14r26o27s13l22a61v42a 54K15a33n65i41o15k24o59v63á 7872769152587

I v Americe -

Dva odstavce zachycují, proč se z Academie stala žumpa - http://truepundit.com/two-paragraphs-capture-why-academia-has-become-a-cesspool/?platform=hootsuite

Studium: Univerzity používají seznamy četby, které působí levicově- http://truepundit.com/study-universities-use-reading-lists-to-push-left-wing-causes/

+2/0
12.6.2017 21:55

J25a26r41o17m56í92r 94Š44r40á10m15e78k 3457716297162

Podle popisu to byla zřejmě dokonalá fraška, protože náhrada logiky ideologií a z toho plynoucí argumentační fauly nezamýšlené jako fauly ale spíše jako verbalizace vlastní neschopnosti udržet si odstup postihla obě strany zhruba stejně. Ale důvod ke znepokojení bych v tom neviděl, protože podobné jevy - i když vesměs jde o boj za jinou ideologii - postihují i naše podprůměrné školy.

+1/−4
12.6.2017 15:02

V50l31a16d91i59m78i71r 78K32o17v56a91c 2513306355468

Aneb "som taka hlupa, ze sa odmietam vzdelavat a som na to este hrda".

Si zisti nieco o Orwellovych politickych nazoroch, ty inteleguanka :D

+1/−27
12.6.2017 14:21

M60i70c95h87a83l 20Z55á29k66o97u23c15k27ý 2864944421931

Já vím, že bych neměl reagovat, že to nemá cenu a že si jen udělám nepřátele a že s lidmi, jež jsou trochu pozadu se nemá smysl bavit. Ale nemůžu si pomoci, nějak mi to nedá. Tohle je závěr z přečteného blogu? Nebo reagujete na jiný a jen si spletl diskusi? Začneme zlehka:-)

+10/0
14.6.2017 9:26

V53e23r66o70n22i97k46a 53V61a84l49a46c12h91o20v74á 3688278733755

Vážená slečno Lavrinčíková, já vidím problém v tom, že se Vaše protiargumentace dost míjela s tím, co hlásali vaši spolužáci v UK (aniž Vám svůj názor nutili, to Vy jste je podle blogu chtěla převychovat?). Vy tady argumentujete minulým režimem, ale kolik lidí v uK hájilo politiku Sovětského svazu a kolik z nich kritizovalo současné ekonomické uspořádání i to, jak to fungovalo v minulosti ve východní Evropě?

Mimochodem, hodně zajímavá by byla třeba Vaše debata právě s Georgem Orwellem, známým celoživotním antikapitalistou a zároveň odpůrcem všech totalit.:-) Zmiňuji ho proto, že jste jeho tvorbou argumentovala. Jenže on byl právě socialista- až do smrti, podporoval dalekosáhlé reformy Attleeho vlády, i když se mu zdály málo radikální.Co s ním?:-)))

+4/−7
12.6.2017 13:51

N41a31t40á75l86i35e 61J64a66h61o44d21o23v96á 7978179687747

Ne, píšu to ve článku, chtěla jsem jít dát jiný pohled.:-) Na mých akcích byla přátelská atmosféra a mohlo se tam diskutovat. Oni vesměs tvrdili to samé jako komunisté - stejné body rovnostářství, stejná kritika soukromého vlastnictví, lidí, kteří mají vlasní byznys, kritika západu, dokonce kritizovali i jednu společnost, která chtěla podpořit výrobky z Afriky a označovala je Fair trade, že jsou to oškliví kapitalisti, co myslí na zisk. Dejme tomu ale, že by mi to až tak nevadilo, kdyby výuka byla trochu vyvážená. Tam byla prakticky nulová koncentrace pravicově orientovaných, konzervarivních nebo neoliberálních přednášek, jako by jiné pohledy než ty levicové a progresivní vůbec neexistovaly. Politici, kteří je prosazovali byli kritizovaní a občas je jen pouštěli jako kuriozity, co je potřeba odsoudit. Pouštěli nám třeba nějaké člena Tea Party, který kritizoval americkou přistěhovaleckou politiku nebo projev euroskeptika Nigela Farage, s tím, že jsou to takoví populističtí klauni.

Farma zvířat začíná tím, že zvířata vyženou člověka a budou si vládnout sami. Prase, které umírá říká, že všichni si budou rovni a budou dostávat všeho rovným dílem. Slovo equality je tam opakováno několikrát jako hlavní myšlenka nového systému na farmě. Jsou vysláni zvířátka, aby na takový systém konvertovali další zvířata na cizích farmách. Ti, kteří se mají dobře se jim vysmějou, naopak ti, kteří strádají na to slyší. Kapitalismus neprosazuje rovnost, pouze rovnost příležitostí, naopak je založen na tom, že lidi si nikdy už z principu být rovni nemůžou. Jeho román 1984 muže být považován obecně jako manifest proti jakýmkoliv totalitním vládám, ovšem Farma zvířat je jasná paralela dění v Sovětském svazu a jeho satelitních zemí.

+11/0
13.6.2017 12:19

V47e71r59o43n32i34k15a 81V63a15l13a39c58h68o30v66á 3628318823895

Já jsem s Vámi do té školy nechodila, pouze jsem podotkla, že jste se spolužáky argumentačně dosti míjela.

George Orwell není autorem dvou knih, doporučuji si přečíst jeho eseje. například V břiše velryby a jiné eseje.Ano, Farma zvířat je paralela dění v SSSR, ale nikoliv z nějakého kapitalisticého pohledu. Zvířata se chtějí osvobodit a přestat poslouchat majitele( svrhnout kapitalismus) a dosáhnout rovnosti všech, ale jsou postupně podvedena (Stalinem).Skuteční revolucionáři jsou odstraněni a vyštváni. Napoleon (Stalin) se nakonec s kapitalisty (lidmi) spojí, protože mu jde o moc, ne o rovnost(nejde mu o socialismus)..

+1/−1
15.6.2017 9:53
Foto

O83t85t46o 80Č86e10r49n37ý 3325155937132

R^

+13/0
12.6.2017 8:32

P16e92t78r 12K25r96a98u15s 5698149714551

Člověk v tom 19 let žil a je fascinující jak někdo může socialismus bránit. Lidstvo je bohužel odsouzeno k tomu, opakovat své chyby stále dokola. A proto je vždycky pozitivní, když někdo vystupuje na obranu toho co prostě je přirozené, fungujete to, protože je to vyzkoušené. Trh je základ Vesmíru. Nabídka - poptávka je naprosto přirozená věc a čím méně se to tohoto stavu zasahuje, tím lépe. Souhlasím, že jistá míra sociálna je v pořádku, ale jen u těch, co jsou nějakým způsobem hendikepováni. Jinými slovy .. díky za článek :-)

+30/0
12.6.2017 8:01

J60a36r12o74s90l55a44v75a 33K77a90n60i35o77k56o31v84á 7762599582217

Skvělý článek ..... 1*

+19/0
11.6.2017 21:57





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.